Dvigubi standartai žmogaus teisių srityje, taip vadiname šį reiškinį, kai skirtingoms visuomenės grupėms ar sau atstovaujantys asmenys ir organizacijos labai nenuosekliai aiškina ir taiko žmogaus teisių standartus.
Nors žmogaus teisės yra universalios, nedalomos ir visų asmenų teisės turi būti saugomos, tačiau Lietuvoje itin dažnai matyti, kad šių principų arba nesilaikoma, arba žmogaus teisių standartai taikomi ne visiems vienodai, pvz., dalis visuomenės turi galimybę sudaryti ir registruoti šeimos santykius, o kita didelė dalis – ne; vieniems asmenims sudaromos palankios sąlygos prašyti prieglobsčio, o kitiems taikoma išstūmimo politika; vienai religinei bendruomenei teikiamas prioritetas, o kitų veiklai sudaromos kliūtys arba jos net nepripažįstamos, ir t.t.
Dėl to kyla pagrindas manyti, kad žmogaus teisėms yra taikomi dvigubi standartai, kad jos skirtos ne visiems, ir kad jas įgyvendinti gali tik tie, kas turi daugiau išteklių ir galios. Žmogaus teisių viršenybė tampa iliuzine, kyla pavojus visuomenės ir valstybės demokratinei santvarkai, kadangi tikroje demokratijoje žmogaus teisės turi būti užtikrinamos visiems ir kiekvienam.
Dvigubi standartai iš esmės silpnina asmenų pasitikėjimą valstybe ir pažeidžia socialinį teisingumą, nes žmogaus teisės virsta išrinktųjų, galią turinčių grupių privilegija, nors turėtų būti visos visuomenės gerovės neatsiejama dalis.
Diskusiją koordinuoja: Žmogaus teisių organizacijų koalicijos narė Tolerantiško Jaunimo Asociacija.
Dalyviai:
Inga Ruginienė, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė;
Tomas Tomilinas, Lietuvos Respublikos Seimo narys;
Mindaugas Kluonis, politologas, Šeimos planavimo ir seksualinės sveikatos asociacijos Tarybos pirmininkas;
Dr. Rima Urbonaitė, politologė, MRU dėstytoja;
Indrė Makaraitytė, žurnalistė, LRT Tyrimų skyriaus redaktorė.
Moderuoja: Aivaras Žilvinskas, advokatas.
Kviečiame registruotis: http://bit.ly/39uRhkK
Visa programa: https://nztf.lt/
Diskusija prisideda prie TJA įgyvendinamos ir Jaunimo reikalų agentūros remiamos programos „Kitoks, bet savas”