TJA atstovė kultūrų dialogo mokymuose Serbijoje

Pirmas skrydis lėktuvu, pažintis su Belgradu, ir klajonės po naktinį miestą… Tai buvo turbūt vieninteliai prisiminimai, kurie iš mokymų liks tik man vienai.

Gegužės 7 dieną, pirmadienį, aš atkeliavau į mažą nuo Serbijos sostinės Belgrado 135 km nutolusį miestelį Kikindą. Aš nežinojau ko galiu tikėtis. Žinojau tik mokymų temą – „Kultūrų dialogai“ ir kad tai Erasmus+ projektas nevyriausybinių jaunimo organizacijų darbuotojams. Išgirdus tokį pavadinimą gali tikėtis daug ko, bet iš mokymų gavau tikrai daugiau, nei kada galėjau įsivaizduoti, o svarbiausia – pasisėmiau energijos savo žiniomis ir patirtimis dalintis su kitais.

Pirmąją mokymų dieną susipažinome su kitų dalyvių šalimis, išgirdome jų problemas ir radome panašumų. Į mokymus susirinko jaunimas iš 10 skirtingų šalių- Makedonijos, Rumunijos, Bulgarijos, Lietuvos, Slovakijos, Čekijos, Kosovo, Albanijos, Turkijos ir Serbijos. Kad ir kaip keista, o gal ir nelabai, visose šalyse radome panašius keblumus – jaunimo nedarbą, piktnaudžiavimą alkoholio vartojimu, mažus atlyginimus ir emigraciją. Aptarėm žmonių turinčių negalią problemas, korupciją, sveikatos apsaugos sistemą, galimybes mokytis ir studijuoti, taip pat tautinių mažumų padėtį mūsų gimtinėse. Kalbant apie paskutinę temą, Kikinda buvo pasirinkta ne atsitiktinai- tai miestelis, kuriame mažumos sudaro daugumą. Vengrų čia gali sutikti vos ne daugiau negu serbų, o kur dar rumunai, romai, slovakai… Taip pat ir mokyklą baigti galima dvejomis kalbomis – serbų arba vengrų. Dėl savo įvairovės 2003 metais „Apsaugos ir Bendradarbiavimo Europoje organizacija“ suteikė miestui tolerancijos apdovanojimą. Tačiau kad ir kaip gražiai viskas skambėtų, deja, šiuose mokymuose aptartos problemos Kikindoje jaučiasi stipriau, negu dalyvių gimtuosiuose Europos miestuose. Nedarbas, korupcija, alkoholizmas – tai širdies skausmai, kuriais pasidalino vietiniai.

Išryškinę sunkumus, radę panašumų tarp mūsų šalių, mes pajutome, kad kultūrų dialogo vystymasis jau įgijo pagreitį ir mes galime pradėti ieškoti problemų sprendimo būdų. Mokymų metu dėmesys buvo kreipiamas į mūsų kaip jaunimo darbuotojų įgūdžius surasti problemą ir įgyvendinti iniciatyvas, kurios padėtų ją išspręsti. Mes buvome mokomi kaip mokyti kitus. Pagrindinis tikslas: sukurti įrankius, kuriuos galėsime panaudoti savo veikloje, buvo įgyvendintas. Tačiau daugiau apie tai išgirsite apsilankę būsimuose TJA renginiuose.

Simona Padegimaitė

Share:

Susiję tekstai: